miércoles, 6 de junio de 2012

Llibre de text i alumnat amb NESE


A la meva aula, encara que es facin activitats que si que responen a les necessitats de tot l’alumnat, s’utilitza molt el llibre de text, massa des del meu punt de vista. La majoria de classes es basen en aquesta metodologia. Com ja hem parlat molts de dies a classe, aquesta metodologia no sol fomentar l’aprenentatge de tots els alumnes de l’aula, sinó que únicament aprenen bé aquells que se’ls dóna bé aquest tipus de font. Ara bé, què passa amb tots aquells alumnes que no funcionen d’aquesta manera? Què passa amb aquells alumnes que aprenen millor manipulant, o escoltant, o parlant, etc etc etc?? Els deixam molt de banda si tenim com a única font de coneixement el llibre. Amb això no estic dient que no es pugui utilitzar el llibre de text a les aules, però crec que s’hauria de tractar com un recurs, un dels molts que tenim avui en dia. Me fa molta gràcia el fet que a les classes d’anglès la mestra utilitza un llibre de text digital, a la pissarra interactiva, però simplement fa el mateix que feia abans, però com diu ella, ja no ha de passejar les “flash-cards”, ni la ràdio, ni els CDs... Realment aquest és l’ús que hem de donar a les pissarres digitals? Simplement fer el mateix que sempre, però amb les cançons ja integrades? Deixem que els infants siguin els vertaders protagonistes de la SEVA educació, deixem que xerrin, que comentin, que expliquin i que descobreixin, que realment és del que aprendran!
De cara a l’alumnat amb NESE, utilitzar el llibre de text com a únic recurs i a més un recurs sagrat l’únic que fa es perjudicar el seu aprenentatge i la seva motivació, i més si no s’adapten com és necessari. Jo me trob amb això a l’aula, que els nins que els costa més, ja siguin o no NESE han de seguir un ritme perquè el llibre s’ha d’acabar, i si no acaben, són deures per casa. A saber les hores que es tiraran a casa per acabar una feina que no els diu res de res... Crec que és molt necessari que molts de mestres recapacitin sobre què és l’educació, a qui va dirigida, i quin objectiu té. Perquè molt sovint s’obliden de tot perquè han d’acabar un llibre...

No hay comentarios:

Publicar un comentario